گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی، سفیر صلح در دنیا

عبدالله مصباح، ۶۱ ساله، جانباز و از خانواده شهید است، وی بازنشسته ارتش بوده و 14 سال عضو حرفه ای فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون با دوچرخه، وسیله سبز همیشه همراهش، به 48 کشور سفر کرده است... 

غرص 2010 نهال در مسیر رکاب زنی
مصباح به خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز گفت: در ابتدای فعالیت جهانگردی، با عناوین مختلف از جمله با شعار حمایت از کودکان سرطانی و بدسرپرست و بی سرپرست، حمایت از خلیج فارس ایران و حمایت از آبزیان دریای خزر و... دور ایران را 2 مرتبه با دوچرخه رکاب زدم.
وی ادامه داد: از سال 1377 به صورت فراملی به عنوان سفیر صلح، دور دنیا را رکاب زدم، در سال 2010 در سفر به اروپا با شعار دوستداران طبیعت، با هدف حمایت از محیط زیست، تعداد 2هزار و 10 اصل نهال زیتون را که نماد صلح جهانی است، در مسیر حرکت غرص کردیم که در کتاب گینس نیز ثبت شد.
این دوچرخه سوار ایرانی تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته برای زنده نگهداشتن یاد و نام حضرت امام خمینی(ره) از مرقد امام در تهران تا نوفل لوشاتو، محل اسکان ایشان در پاریس را رکاب زدیم.
سفیر صلح ایران در جهان خاطرنشان کرد: تاکنون در سه مرحله، دور اروپا را رکاب زدیم و به 48 کشور سفر کردیم که هدفمان این است تا پنج قاره جهان را با شعار صلح و دوستی، رکاب بزنیم و نام خود را در کتاب گینس ثبت کنیم.

مصباح با بیان اینکه بیشتر سفرهایمان به دور دنیا با دوچرخه به اتفاق کرامت عزیززاده، ساکن آستارا انجام می شود، تصریح کرد: تمام سفرهای ما خاطره انگیز و با استقبال مردم همراه است، همه سفرها برای ما زیبا و اثرگذار بود و انتظار نداشتیم در کشورهای اروپایی اینگونه از ما استقبال شود.

مسئولین حمایت کنند
وی با اشاره به سفر پیش رو گفت: در اسفندماه امسال با حضور در محضر رئیس جمهور، پس از کاشت نهال صلح و دوستی، سفرمان را با دوچرخه به کشورهای چین، ژاپن، کره، استرالیا و فیلیپین آغاز می کنیم، این سفر با هدف اعتلای شعار رئیس جمهور در سازمان ملل با عنوان «جهانی عاری از خشونت و افراطی گری» انجام می شود.
این دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون سازمان و یا نهادی از اقدام شما حمایت کرده است یا نه، ابراز داشت: متاسفانه در این رابطه مورد بی مهری قرار گرفتیم و کسی از ما حمایت نکرده است، هر چند گاهی سازمان هایی در حد ناچیز ما را حمایت کردند.

وی افزود: تاکنون53 میلیون تومان جهت انجام سفرهای مختلف به دور دنیا، هزینه کردیم و نیاز داریم که مسئولین و سازمان های مختلف از ما حمایت کنند.

پیشکسوت نمونه نیروهای مسلح ایران
مصباح با اشاره به افتخارات کسب شده در طی چند سال اخیر عنوان کرد: ما توانستیم در حد تلاش مان، ذهنیت های منفی که از طریق استکبار جهانی نسبت به ایران و ایرانی در ذهن ها ایجاد شده  را تغییر دهیم و فرهنگ، تمدن، تاریخ و نوع دوستی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

این بازنشسته ارش جمهوری اسلایم ایران ادامه داد: در سال 88 به عنوان پیشکسوت نمونه نیروهای مسلح و در سال 90 نیز به عنوان چهره برترسازمان جمعیت هلال احمر انتخاب شدم.

روزانه 40 کیلومتر رکاب می زنم
وی با اشاره به اینکه سه فرزند، 2 پسر و یک دختر دارم، تصریح کرد: متاسفانه جوانان امروزی علاقه زیادی به دوچرخه سواری ندارند، یکی از آرزوهای من، گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در ایران است، چرا که این وسیله ورزشی، یک وسیله سبز است که هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد.
مصباح افزود: متاسفانه در شهرهای ما فرهنگ سازی و بسترسازی نشده است و مردم برای استفاده از دوچرخه، راغب نیستند و درگیر زندگی ماشینی شده اند؛ اما در کشورهای اروپایی بویژه در شرق آسیا، مردمان بیشتر از دوچرخه استفاده می کنند.

این دوچرخه سوار جهانگرد تاکید کرد: من بیشتر در داخل شهر، از دوچرخه استفاده می کنم و روزانه حداقل 40 کیلومتر رکاب می زنم.

بزرگ ترین آرزوی سفیر صلح
مصباح گفت: آرزو دارم بتوانم پنج قاره جهان را با پرچم ایران، رکاب بزنم تا پیام صلح دوستی ملت ایران را به دنیا برسانم.
وی ابراز داشت: تاکنون به دلیل گرانی ارز و سایر مشکلات، به قاره آفریقا سفر نکرده ام که تلاش می کنم در آینده این کار انجام شود.
این سفیر صلح ایران در جهان تاکید کرد: تلاش داریم با رکاب زدن در دور دنیا و پنج قاره جهان و کاشت نهال زیتون به عنوان نماد صلح جهانی در مسیر رکاب زنی، نام خود را در کتاب گینس ثبت کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که برخورد مردم کشورهای دیگر با شما به عنوان یک ایرانی و یک دوچرخه سوار جهانگرد چگونه است، اظهار  داشت: متاسفانه در ایران به کار ما بها نمی دهند و تحقیرآمیز با انسان برخورد می کنند، اما در کشورهای اروپایی با اینکه بیشتر مردم دوچرخه سوار هستند، وقتی متوجه می شوند که فردی با پیام صلح و دوستی، اقدام به رکاب زنی در دور دنیا کرده است، استقبال خوبی می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز

گزارش از بیت اله احمدی 

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام بنده کارمند رسمی سازمان تانمین اجتماعی از شهر قم هستم و خودم اصالتا گیلانی هستم بسیار بسیار خوشحال خواهم شد که شماره همراه یاثابت یاشماره تلگرام ازخودتان برایم بفرستید که بسیار بسشیار نیازمند راهنمایی شما می باشم

عاطفه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 01:00

سلام دوست دارم عضو گردشگران با دوچرخه باشم لطفا راهنایی ام کنید از کجا شروع کنم تشکر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد