گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

صرفه جویی و مصرف بهینه برای پیشگیری از بروز بحران کم آبی در کشور ضروری است

ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و به همین منظور از نظر طبیعی دچار محدودیت هستیم، گفت: رعایت اصل مهم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف به منظور پیشگیری از بروز بحران کم آبی در کشور بسیار مهم و ضروری است

حمید چیت چیان پنجشنبه شب در جشن صرفه جویی مصرف آب که در مرکز تصفیه خانه 3 و 4 تهرانپارس برگزار شد، افزود: خداوند نعمات بزرگی را به ایران اسلامی اعطا کرده که از جمله آن می توان به ذخایر عظیم نفت و گاز اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: دراین زمینه ما در حوزه منابع آبی دچار محدودیت و مشکلاتی هستیم که باید محدودیت این منابع را برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل برای تامین نیازهای مصرفی خود به خوبی مدیریت کنیم. 

چیت چیان افزود: بهترین راهکار برای رفع مشکل کم آبی و مدیریت محدود منابع موجود، مصرف درست و بهینه آب است که باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مردم قرار گیرد. 

** 600 سد در کشور وجود دارد/امکان سدسازی دیگر وجود ندارد 

وزیر نیرو با بیان اینکه در طول 35 سال گذشته ایران اسلامی پیشرفته های چشمگیری در زمینه استحصال منابع آبی، ساخت سدها و انتقال آب بدست آورده، گفت: در این سالها 600 سد در کشور ساخته شده و 118 سد جدید نیز در حال احداث است. 

وی با اشاره به اینکه دیگر امکان سدسازی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در روند ساخت سدها مسایل مرتبط با مباحث فنی، اقتصادی و زیست محیطی به خوبی رعایت شده است. 

** میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی کشور 40 درصد است 

چیت چیان با بیان اینکه در حال حاضر میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی کشور 40 درصد است، افزود: با تلاش و سرمایه گذاری بیشتر می توانیم این میزان را حداقل به 50 درصد افزایش دهیم. 

وی مصرف معقول آب در مصارف شهری و خانگی را 125 تا 130 لیتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بین 200 تا 250 لیتر به ازای هر نفر آب تولید و توزیع می شود که حجم بالایی است. 

وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی وزارت نیرو برای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، هوشمند سازی شبکه توزیع و مصرف آب در کشور است. 

** ظرفیت 100 درصدی تولید برق در کشور 

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر شبکه تولید برق کشور با ظرفیت کامل مشغول فعالیت و تولید انرژی است و تمام نیروگاهها با 100 درصد ظرفیت و توان خود کار می کنند. 

وی افزود: در این رابطه تمام نیروگاههای تولید برق کشور بازسازی و بهسازی شده اند. 

ویژه برنامه جشن صرفه جویی مصرف آب به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با توجه به آغاز فصل تابستان و اجرای برنامه های ویژه وزارت نیرو به منظور مدیریت مصرف و فرهنگ سازی برای مدیریت منابع در تصفیه خانه 3 و 4 منطقه تهرانپارس برگزار شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد