اسـتقبال نـظامی توسط امیــر ســرتیپ دوم مجـید زارع ارشـد مـحترم نـظامی ارتــش در استان سمنان و فــرمانده قــرارگاه عـملیاتی لــــــشکر 58 تـــــکاور ذوالـفقار بهمــراه دیگر امـــرای محترم لــــشکر در شاهرود و سمنان

مصاحبه ها

  • منابع طبیعی، تاریخی و حماسی یک کشور نشانگر فرهنگ، افتخار و ایثار یک ملت است
  • دومین دور دوچرخه سواری استانهای ایران با رکاب زدن 85 استان در دیماه سال 1394 بپایان رسید
  • سومین دور دوچرخه سواری استانهای ایران پانزده اسفند 1394 بمناسبت روز درختکاری با حضور ریاست محترم سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و جمعی از مسئولین و تشکلهای مردم نهاد با کاشت صد و شصت یکمین درخت آغاز گردید
  • دوچرخه سواری فرودین ماه 1395، بمناسبت بزرگداشت روز درخت کاری ، روز ارتش و روز ملی خلیج پارس جاویدان
  • دوچرخه سواری توس تا شلمچه از اردیبهشت ماه 1395، بمناسبت بزگداشت روز جانباز، بزرگداشت روز حکیم ابولقاسم فردوسی و یادمان حماسه آزادسازی خرمشهر
  • بحران مدیریت و بحرانهای زیست محیطی جدیست ، اهدا خون و اهدا عضو تبلور انسانیت است با بهره وری صحیح از منابع طبیعی و تاریخی به فرزندان و آیندگان هم حق استفاده بهینه بدهیم
  • کاشت صد و نود و هشت درخت و نهال توسط گروه انسانهای سبز در آرامگاه شهدای گمنام و مراکز تاریخی
  • جنگ و بی عدالتی اقیانوسی است که اعماقش مرگ ، امواجش درد ، ساحلش ویران ، بارانش خون و غروبش غم مرگ انسانهاست
آمار: 6663323
شیدسچپج
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

» گروه انسانهای سبز: GPGIR@
» کمپین گارد ملی ایرانیان: GardeMelli@
» انجمن ملی ایرانیان: IranHakha@
» همراه :   9300064001  98+
» همراه :   9190064003  98+
» دورنگار:   2165500661  98+
» پیامک :   9354115554  98+
» رایانامه: gpg_2003@yahoo.com
» تارنما :                www.GPG.ir
» ایران - تهران         Iran - Tehran

 

رتبه الکسای سایت

درس های زندگی که می توانیم از ورزش یاد بگیریم

وقتی از ورزش و فعالیت بدنی حرف میزنیم، شاید تنها چیزی که از ذهنمان می گذرد یا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، سلامتی و تناسب اندام باشد. اما ورزش کردن تنها جسم ما را تحت تأثیر خود قرار نمی دهد، بلکه زندگی و تفکرات ما را نیز دگرگون می کند. شاید از خودتان بپرسید، چگونه یک فعالیت فیزیکی می تواند پندآموز باشد؟ تأثیرات مفید فعالیت ورزشی بر سلامت، تناسب اندام، افزایش ظرفیت قلبی عروقی و تنفسی و کاهش استرس و … انکارناپذیر است. اما جالب است بدانید که همین فعالیت بدنی اگر تداوم داشته باشد، تغییراتی در نگرش ورزشکار در زندگی ایجاد می‌کند و دریچه‌های جدیدی را برای او می‌گشاید. وقتی که در حال مطالعه مطلبی در این وب سایت بودم، به فکرم رسید که شاید بد نباشد تا از این تجربیات، دیگران هم استفاده کنند.

دشوارترین مرحله یک کار، شروع آن است

برای خیلی از ما آدم ها شروع یک کار در واقع از خود کار سخت تر به نظر می رسد، اما هرگز به خاطر دشوار بودن کار، از آن نترسید. مرحله دشوار کار که همان آغازش باشد را انجام دهید، به تدریج در ادامه کارها روی غلطک می‌افتید. این قضیه مصداق فعالیت ورزشی خیلی از ماها است، هنگام شروع شاید فقط انگیزه است که نمی گذارد فعالیت را ترک کنیم، خیلی ها به دلیل ناتوانی در همان اوایل قید سلامتی و تناسب اندام را می زنند!

استمرار باعث عادت می‌شود

هیچ کس ورزشکار به دنیا نمی‌آید، کسانی که اهل ورزش نیستند، حتی تصور نمی‌کنند که بشود هفته‌ای ۴ بار، هر بار مثلا" ۱۰ کیلومتر دوید. آن ها از خودشان می‌پرسند که این ورزشکارها انگیزه چنین فعالیتی را از کجا می‌آورند؟ حقیقت این است که استمرار و پیشتکار در یک کار مثبت، به تدریج باعث شکل‌گیری عادت‌های مثبت می‌شود، خواه مسواک زدن به موقع باشد، یا دویدن یا مطالعه کردن.

شما رقیب ندارید، راهنما دارید

در ورزش محال است با کسی رقابت نداشته باشید، البته رقابت سالم همیشه رمز موفقیت است. ولی رقابتی که باعث ایجاد تنفر و کینه اندوزی شود، دودش به چشم خودتان می رود. کسی که کاری را بهتر از شما انجام می‌دهد، در حکم راهنمایی شما است نه رقیب شما. اگر کسی را سراغ دارید که بهتر و بیشتر از شما ورزش می کند و برنامه منظم ‌تری دارد، ناخودآگاه از او یاد می‌گیرید که منظم تر باشید و از وقت‌های فراغت خود بهتر استفاده کنید. همین فلسفه در زندگی هم به شما یاد می‌دهد که وقتی آدم موفق تر و بهتری می‌بینید، به جا بخل و حسد، یاد بگیرید که از او بیاموزید.

افزایش مهارت و توانایی با درد آمیخته است!

کسی که می خواهد به اندامی مناسب برسد یا اینکه توانایی وظرفیت ورزشی خود را بالا ببرد و در نهایت از این موفقیت لذت ببرد، باید فشار به عضلات را تحمل کند، باید گرما و سرما، عرق کردن، کوفتگی و… را تحمل کند. تا به حال با کسی آشنا نشده ام و یا نشنیده ام که برای اینکه بتواند یک آدم موفق در زندگی باشد، یا در کاری مهارت پیدا کند، بدون رنج به آن رسیده باشد. واقعیت همین است، هیچ راه میانبری نیست که شما بتوانید بدون درد و رنج در زندگی و کارتان موفق شوید. کوه با نخستین سنگ آغاز می شود و انسان با نخستین درد.

هیچ مرزی برای توانایی‌های شما وجود ندارد

وقتی به تدریج ورزش را شروع می کنید، خیلی زود متوجه می شوید که می توانید رکوردهای خودتان بهبود ببخشید و حتی رکورد دیگران بشکنید. برای درک بهتر کار یا فعالیتی را به یاد آورید که در ابتدا خیلی ساده آن را آغاز کرده اید و حتی شاید پیش خودتان گفته اید، نمی توانید آن را توسعه دهید، ولی پشتکار شما آن فعالیت را به جای رسانده که شاید هیچ وقت تصور نمی کردید از رقیبان خود و یا حتی کسانی که الگو شما بوده اند جلو بزنید! همان آدمی که در روزهای اول از به پایان بردن یکی دو کیلومتر دویدن ناتوان بود، به تدریج متوجه می‌شود که می‌تواند کیلومترهای بیشتری را بدون خستگی طی کند. به طریق مشابهی در زندگی عادی هم شما یاد می‌گیرید که می‌توانید بیشتر تلاش کنید، مطالعه کنید و خستگی‌ناپذیر شوید.

هر چیزی ممکن است برنامه ریزی دقیق شما را بهم بزند

برای ورزش در ماه آینده برنامه ریزی می کنید ولی مصدومیت، بارش باران یا گرمای زیاد، جلسات کاری برنامه ریزی شما را به هم می زنند. بعضی از آدم‌ها از قانون همه یا هیچ پیروی می‌کنند. یعنی به محض اینکه حس می‌کنند برنامه ایده‌آلشان به هم ریخته، به کلی عصبی و ناامید می‌شوند و به اجرای هشتاد درصد برنامه هم رضایت نمی‌دهند. اما ورزش کردن به شما یاد می‌دهد که همیشه این مزاحم های غیرقابل پیشبینی وجود دارند، نباید از آن ها ترسید، باید به اجرای باقی برنامه رضایت داد و به علاوه در نظر گرفت که همیشه امکان جبران وجود دارد.

وقتی خسته و ناتوان می شوید و برای پایان وسوسه می شوید!

فرض کنید در سربالایی می‌دوید ناگهان نفس کم آورده‌اید، هر لحظه خستگی عضلات و فشار روی قلب و ریه شما زیاد می شود و به شما نهیب می‌زنند که می‌توانی توقف کنی. یا دارید وزنه ای را جابجا می کنید، فشار آنقدر زیاد می شود که ناگهان به خودتان می گویید وزنه را زمین بگذار. اما وقتی مقاومت می کنید و به تدریج توانایی شما بالا می رود، یاد می گیرید که به این وسوسه ها "نه" بگویید. در زندگی هم گاهی وقت ها این وسوسه ها می تواند هر آدم مصممی را خسته و باعث توقف ادامه کار شود. ممکن است سختی کار، روند پیشروی شما را کُند کند، اما نباید باعث توقف شما شود.

خوشحالی فقط در خط پایان نیست

شاید ورزشکارانی را دیده باشید که در حین گوش کردن به موسیقی مدام می دوند و برایتان سؤال می شود که او چرا خسته نمی شود؟ چرا با لذت می دود؟ در این لحظات عضلات و اعصاب آدم هر لحظه به آدم یادآور می‌شوند که تو در حال انجام ورزشی سودمند هستی، آرام هستی، خون در رگانت با سرعت جریان دارد و داری بهترین کار دنیا را می‌کنی! در واقع نشاط و سرخوشی تنها در لحظه رسیدن به خط پایان نیست، یاد بگیرید که در حین ورزش و عرق ریختن هم از فعالیت خود لذت ببرید. به طریق مشابهی ما در حین انجام کارهای دشوار برای رسیدن به هدف‌های زندگی خود باید یاد بگیریم که از کار خود لذت ببریم، چه آنگاه که برای خریدی ضروری مجبوریم اضافه کاری کنیم، چه آنگاه که برای قبولی در آزمونی، ساعت‌ها مطالعه می‌کنیم.

از موفقیت های کوچک شاد باشید و لذت ببرید

دوست دارید روزی برسد که بتوانید شکم ۶ تکه داشته باشید، یا بتوانید در یک مسابقه ماراتون شرکت کنید، اما شما هنوز خیلی با آن روز فاصله دارید، ولی این فاصله نباید شما را از لذت بردن منع کند! موفقیت های کوچک دست به دست هم می دهند تا به یک هدف بزرگ برسید، هر پیشرفت حتی کوچک به معنی موفقیت و نزدیک شدن شما به هدفتان است.

شما از ورزش کردن چه درسی گرفته اید؟ تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع

1394,04,29 @ 01:01 ق.ظ |
(0)
نام :
ایمیل :
وب سایت :

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد

بخوانید این جمله در گوش باد - چو ایران نباشد تن من مباد

اهدا 110 لوح سپاس، تقدیرنامه، شهروند افتخاری و 4 تندیس توسط مسئولین لشکری و کشوری، نشانگر تلاش بی وقفه گروه انسانهای سبز  از سال 1382  تاکنون جهت گسترش فعالیتهای انسان دوستانه، زیست محیطی، ایثارگری، صلح و دوستی  ، احترام به اقوام ایرانی  و ادای احترام به حماسه سازان تاریخ ساز از کورش هخامنشی تا شهید فهمیده میباشد.

  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name
  • image name