گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

شب دوستانه ی سایکل توریست های ایران "حسین قره داغی، محمد پاسخی و مسعود طباطبایی"

پس مرخصی شدن از بیمارستان سبلان در شهر اردبیل از جاده خلخال بسمت میانه حرکت نمودم و پس از رسیدن به میانه و دیدار با آقای حسین قره داغی دوچرخه سوار بین اللملی ایران و احساس ضعف در مسیر فوق تصمیم گرفتم یک هفته ای به تهران جهت استراحت مراجعه نمایم و چند روز بعد طی تماسی آقای قره داغی گفتند به تهران می آیند و در تاریخ1394/5/25 آقای محمد پاسخی برای شب نشینی ما را به منزلشان دعوت نمودند و شبی خوش را در کنارهم گذراندیم و جای آقایان محمدباقر حسینی، حامد حسینی، محمد مومنی و محمد معصوم آبادی و دیگر دوستان بسیار خالی بود.

همایش بزرگداشت روز جهانی صلح در تهران برگزار می‌شود

انجمن ایرانی روابط بین‌الملل با همکاری و مشارکت دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد همایش بزرگداشت روز جهانی صلح را ۳۰ شهریورماه در تهران برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن ایرانی روابط بین‌الملل با همکاری و مشارکت دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران، دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، کمیسیون ملی یونسکو و سایر نهادها و سازمان‌های همکار و همراه اقدام به برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز جهانی صلح می‌کند.

این مراسم که همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد می‌باشد، در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار خواهد شد. جریان‌های افراطی، تحولات ژئوپلیتیکی و امنیت منطقه خاورمیانه محورهای پیشنهادی این همایش است.

تبارشناسی و جریان شناسی گروه‌های افراطی در منطقه، افراط گرایی، ‌ریشه‌ها و بنیان‌های نظری با نگاهی به آینده، تحلیل درونی و بیرونی عوامل گسترش جریان‌های افراطی در منطقه، گروه‌های افراطی و ثبات و بی‌ثباتی در جهان و منطقه، رویکرد قدرت‌های بزرگ به جریان‌های افراطی و تأثیر آن بر منطقه، قدرت‌های منطقه‌ای و سیاست برخورد با جریان‌های افراطی در منطقه، افراط گرایی و پیامدهای ژئوپلیتیکی آن در منطقه، افراط گرایی در منطقه و تغییر معادلات اقتصادی منطقه، رویکرد جریان‌های اسلامگرا به افراط گرایی در منطقه، جریان‌های افراطی و تأثیر و تأثرات فرهنگی در منطقه، جریان‌های افراطی و فضای مجازی، جریان‌های افراطی و رویکرد رسانه‌ها، جریان‌های افراطی منطقه و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین افراط گرایی و راهبردهای مقابله و برون رفت از بحران موضوعات مرتبط با فراخوان علمی و فرهنگی این همایش است.

روز جهانی صلح

اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ صلح خدماتی داشته و ایده یا اقدام خاصی را در این خصوص صورت داده و منشأ اثر بوده‌اند می‌توانند خلاصه گزارش ایده و اقدامات خود را با ذکر جزئیات ابعاد، اهمیت و دامنه تأثیر ایده و اقدام خود به همراه مستندات مربوطه به دبیرخانه انجمن ایرانی روابط بین‌الملل ارسال کنند. پس از بررسی و ارزیابی مجموعه گزارش‌های رسیده، به بهترین ایده‌ها و اقدامات که واجد ارزش نفوذ و تأثیرگذاری در جامعه و موثر در تقویت و توسعه فرهنگ صلح بوده باشد، جوایز تعلق گرفته و به برگزیدگان از بین ایده‌ها و اقدام‌های شاخص، تندیس صلح اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار دو فراخوان ۱۰ شهریورماه اعلام شده و متقاضیان می‌توانند مطالب خود را به پست الکترونیک دبیرخانه این همایش به نشانیی peaceday.۲۰۱۵.iisa@gmail.com ارسال کنند.