گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

گروه انسانهای سبز: غیر سیاسی، دولتی، مذهبی و قومی " غرامت جنگ حق ماست "

هدف: اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ، کشتار انسانهای بیگناه و گسترش فعالیتهای انساندوستانه، تاریخی و زیست محیطی

افزایش مشترکین آب ۴ درصد؛ رشد مصرف ۲ درصد

مهندس “حمیدرضا جانباز” مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهبود وضعیت مصرف آب در کشور در سال ۹۳ خبر داد و گفت: با وجود رشد چهار درصدی بازار و شمار مشترکان در سال ۹۳، مصرف آب شرب کشور در سال ...  

گذشته فقط دو درصد افزایش یافت.

مهندس “حمیدرضا جانباز” با بیان آنکه پارسال، سال بسیار سختی برای صنعت آب و فاضلاب به‌لحاظ مشکل فراوان در کمبود آب بود، اظهار داشت: خوش‌بختانه صنعت آب و فاضلاب توفیق‌های خوبی در سال گذشته به دست آورد و کارنامه مثبتی از خود ارایه کرد هر چند که کاستی‌های زیادی نیز وجود داشت.

به‌گفته وی، در سال گذشته با وجود چهار درصد افزایش مشترکان و بازار، متوسط مصرف فقط دو درصد رشد کرد و در مشهد مقدس با پذیرش میلیون‌ها زایر در سال و با وجود شش درصد رشد بازار، مصرف فقط دو درصد رشد کرد که نشان می‌دهد شرکت‌ها توجه کافی به مباحث مدیریت مصرف و مدیریت بر شبکه و تقاضا دارند.

وی افزود: اقدام‌های خوبی نیز در بخش تعرفه‌ها صورت گرفت اما اگر بخواهیم سطح خدمات‌رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب را بیشتر ارتقا دهیم، باید به سمت واقعی‌تر کردن تعرفه‌ها برویم که باید از ابتدای امسال این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

جانباز همچنین توجه ویژه به حل مشکل تامین آب شرب روستاها، تقویت تنوع‌بخشی به روش‌های تامین مالی در بخش آب و فاضلاب با استفاده بیشتر از ظرفیت صندوق توسعه ملی، توسعه آموزش و توانمندی مدیران در سطوح مختلف، حضور در استان ها و تعامل مستقیم با مسئولان و مدیران در مناطق مختلف، گسترش تعامل با نمایندگان و رسانه‌ها، توجه ویژه به مباحث زیست‌محیطی در طراحی و اجرای طرح‌ها را از برنامه‌های مهم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سال ۹۴ برشمرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سپس با بیان آنکه در سال گذشته دو کانال را برای تصویب قوانین پیشگیرانه در بخش مدیریت مصرف آب پیگیری کردیم، گفت: یکی از این دو کانال، مصوبه هیات وزیران است که امیدواریم در قالب اصلاح الگوی مصرف در دستورکار دولت قرار بگیرد چراکه با شرایط موجود، امکان برخورد با مشترکان پرمصرف را نداریم.

وی افزود: همچنین طرحی در مجلس مطرح شده‌ است که پیش‌نویس آن را خودمان تهیه کرده‌ایم و دو فوریت آن در مجلس تصویب نشد؛ اما این طرح هم‌اکنون در کمیسیون‌ها مطرح است و اگر پیش از تابستان امسال هر کدام از این دو مورد تصویب و ابلاغ شود، امکان مدیریت مناسب‌تر را در بخش آب با اعمال نظارت‌های بیشتر خواهیم داشت.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد