نزدیک کاروانسرای شاه عباسی واقع شده و محور ارتباطی چندین روستاست.
پل فرسفج از نظر قدمت به دوره صفویه مربوط می شه و با توجه به کاروان سرایی که در نزدیکی آن قرار داره، به نظر می رسه این محل هم منزلگاه و هم مسیر کاروان رو بوده.
طول و عرض پل بسیار کم و دارای سه دهانه آبرفت با قوس جناقی بوده که در حد فاصل آنها دو طاق نمای کوچک به چشم می خوره.
مصالح اصلی پل از سنگ و آجره و از قسمت تحتانی تا شروع پاکار، قوس ها از سنگ و از این قسمت به بالا، از آجر و ملات گچ و خاکه.
پل فرسفج در جهت شرقی – غربی به طول حدود ۶۰ متر و عرض ۸ متر ساخته شده و دارای ۳ دهانه ست.
چشمه میانی، بزرگتر از دو چشمه دیگره. بر روی پایه های پل هم دو دهانه کوچک ساخته شده، که این امر علاوه بر کاهش فشار روی پایه ها و صرفه جویی در مصالح، سبب عبور آب های طغیانی و کاهش اثرات تخریبی سیلاب ها بر بدنه پل می شه.
شالوده و پایه های پل، از استحکام مناسبی برخورداره.
این پایه ها در جهت مخالف جریان آب دارای آب برهای مثلث شکلیه که جریان شدید آب رو به خوبی پذیرا شده.
این اثر در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۷۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده.
این پل در روستای فرسفج تویسرکان در منتهی الیه جنوب غربی روستا و بر روی یکی از شعبه های پر آب قلقل رود و نزدیک کاروانسرای شاه عباسی واقع شده و محور ارتباطی چندین روستاست.
پل فرسفج از نظر قدمت به دوره صفویه مربوط می شه و با توجه به کاروان سرایی که در نزدیکی آن قرار داره، به نظر می رسه این محل هم منزلگاه و هم مسیر کاروان رو بوده.
طول و عرض پل بسیار کم و دارای سه دهانه آبرفت با قوس جناقی بوده که در حد فاصل آنها دو طاق نمای کوچک به چشم می خوره.
مصالح اصلی پل از سنگ و آجره و از قسمت تحتانی تا شروع پاکار، قوس ها از سنگ و از این قسمت به بالا، از آجر و ملات گچ و خاکه. پل فرسفج در جهت شرقی – غربی به طول حدود ۶۰ متر و عرض ۸ متر ساخته شده و دارای ۳ دهانه ست. چشمه میانی ، بزرگتر از دو چشمه دیگره. بر روی پایه های پل هم دو دهانه کوچک ساخته شده، که این امر علاوه بر کاهش فشار روی پایه ها و صرفه جویی در مصالح ، سبب عبور آب های طغیانی و کاهش اثرات تخریبی سیلاب ها بر بدنه پل می شه.
شالوده و پایه های پل ، از استحکام مناسبی برخورداره. این پایه ها در جهت مخالف جریان آب دارای آب برهای مثلث شکلیه که جریان شدید آب رو به خوبی پذیرا شده .